ВІДКРИТИЙ ЛИСТ Академії педагогічних наук України до Верховної Ради України - 28 Березня 2010 - Нова адреса сайту школи http//olenivka.dnepredu.com
Оленівська ЗОШ I-III ст.Четвер, 08.12.2016, 02:10

Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Реєстрація | Вхід
Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Рейтинг канала 'Радио Дача'
free counters
Головна » 2010 » Березень » 28 » ВІДКРИТИЙ ЛИСТ Академії педагогічних наук України до Верховної Ради України
22:22
ВІДКРИТИЙ ЛИСТ Академії педагогічних наук України до Верховної Ради України
ВІДКРИТИЙ ЛИСТ
Академії педагогічних наук України до Верховної Ради України

Шановний Володимире Михайловичу!
Шановні народні депутати України!

      Нас, учених Академії педагогічних наук України, глибоко стурбувало ініціювання окремими народними депутатами, зокрема головою Комітету з питань національної безпеки і оборони А.С.Гриценком, внесення змін до законодавства України, що передбачають зменшення терміну навчання для здобуття повної загальної середньої освіти до 10 років. Здається щонайменше дивним, що проект такого доленосного закону поспіхом виноситься на наступне пленарне засідання ВР України без належного обґрунтування та громадського обговорення, всупереч негативному висновку Міністерства освіти і науки та АПН України як головної наукової організації в галузі освіти (висновок надіслано Комітету з питань науки і освіти в листопаді 2009 року), без опрацювання можливих наслідків прийняття цього акту.
  Наведені в обґрунтуванні цього проекту аргументи на кшталт того, що зменшення освітнього цензу покращить підготовку учнівської молоді до дорослого життя та професійної діяльності, підвищить добробут та статус учителя, або твердження, що відповідно до Сімейного кодексу "17 років для жінок – це вік шлюбний, а не школярський", не можна вважати переконливими.
   В епоху становлення суспільства знань, до якого прагне увесь цивілізований світ, сучасна освітня політика держав спрямована на підвищення освітнього цензу молоді, поліпшення якості освіти.
    Ще в минулому столітті ЮНЕСКО визнало, що повна середня освіта повинна тривати не менше 12 років і запропонувала міжнародний стандарт рівнів освіти (ISCED). В ЄС, до якого має намір вступити Україна, нема жодної країни, яка б не дотримувалась цієї норми: 14 країн мають 12-річний термін здобуття повної середньої освіти, у 12 країнах цей термін сягає 13 років, а в чотирьох – 14 років. У більшості цих країн навчання в школі починається в шестирічному або навіть більш ранньому віці і триває до 18-19 років.
    Задля справедливості слід зазначити, що обов’язковою в більшості з них є так звана нижча середня освіта до 15-16-річного віку (lower secondary education за класифікацією ISCED), яка не дає права вступу до університетів і є базовою для одержання повної загальної або професійної середньої освіти. Можливо, українській освіті також стати на цей шлях. Проте це потребує широкого громадського обговорення і досягнення суспільного консенсусу, а також внесення відповідних змін до Конституції України, яка проголошує повну загальну середню освіту обов’язковою (стаття 53).
     Тому в політичному сенсі цей законопроект суперечить пріоритетним напрямам стратегічного розвитку нашої держави. Ніхто в Європі не сприйме серйозно аргумент, що українська школа здатна забезпечити якісну, конкурентоспроможну у світі десятирічну (!) повну середню освіту. Тим більше, що міжнародні порівняльні дослідження, наприклад TIMSS-2007, це не підтверджують.
     Цей законопроект не витримує критики і з точки зору соціальної політики, він аморальний стосовно молодої людини, яку в 16-17 років "викидають" непідготовленою на ринок праці, де жоден роботодавець не візьме її на роботу, оскільки згідно з трудовим законодавством до повноліття він несе повну відповідальність за її вчинки. У педагогічному сенсі він також абсолютно не фаховий, бо давно відомо: якщо молоду людину не виховує сім'я і школа, це зробить "вулична педагогіка" з відповідними кримінальними наслідками. Тому "вивільнені" на думку авторів проекту закону кошти швидше підуть не на зарплату вчителям, а на утримання пенітенціарної системи.
    Проект, крім того, економічно не обґрунтований, адже не враховує значних витрат бюджетних коштів на підготовку і видання нових програм і підручників, перепідготовку вчителів, технічне переоснащення шкіл тощо, пов’язаних зі зміною структури школи. Зазначений законопроект не на часі й тому, що в школі ще не завершено навіть перший цикл навчання за 12-річним терміном здобуття повної загальної середньої освіти. Тому обґрунтовані висновки щодо реальної його результативності можна буде зробити лише у 2013 році.
    Академія педагогічних наук свідома того, що українська школа потребує модернізації, зміст середньої освіти необхідно систематично переглядати, розвантажувати його від другорядного матеріалу, у структуру національної системи освіти слід внести виважені корективи, адекватні сучасним реаліям і світовим тенденціям.
    З цією метою вчені АПН спільно з ученими НАН та фахівцями Міністерства освіти і науки зараз працюють над удосконаленням освітніх стандартів і програм, науково-методичним забезпеченням профільного навчання в старшій школі, ведуть пошук ефективних педагогічних технологій тощо. Над проблемами освіти, як і над будь-якими іншими проблемами, повинні працювати професіонали і до їх думки варто прислухатися.
   Тому звертаємося до вас, шановні народні депутати, з пропозицією зняти з розгляду запропонований законопроект про запровадження десятирічної повної загальної середньої освіти як такий, що не відповідає сучасній державній освітній політиці, суперечить світовим тенденціям розвитку освіти, вимагає необґрунтованого витрачання коштів на непріоритетні цілі, перешкоджає інтеграції української системи освіти у світовий освітній простір, є соціально шкідливим.
    Українська освіта має сьогодні вагоміші проблеми, які вимагають нагального вирішення, у тому числі й законодавчого. Ми закликаємо вас до виваженості і професіоналізму, до відповідальності за прийняття рішення, яке може відкинути Україну назад на багато десятиліть.
 
Президент В.Г.Кремень
Перший віце-президент В.М.Мадзігон
Віце-президент В.І.Луговий
В.о. головного вченого секретаря М.І.Бурда
Академік-секретар Відділення загальної середньої освіти О.І.Ляшенко
Академік-секретар Відділення загальної педагогіки та філософії освіти О.В.Сухомлинська
Академік-секретар Відділення психології, вікової фізіології та дефектології С.Д.Максименко
Академік-секретар Відділення професійної освіти і освіти дорослих Н.Г.Ничкало
Академік-секретар Відділення вищої освіти М.Б.Євтух
Радник Президії, дійсний член АПН України О.Я.Савченко

Категорія: Щоденник школи | Переглядів: 609 | Додав: lsv | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу

Котра година?


Block title
Block content

Архів записів

Посилання на сайти
Google.com
Незалежне тестування
Інформаційний портал шкіл
МОН України
Відділ креативної освіти та інноваційного менеджменту ДОІППО
Досвід вчителів Дніпропетровщини
Чутівська ЗОШ І-ІІІ ст.
Форум директорів шкіл України
село Личкове
сайт Дмухайлівської ЗОШ
сайт Новопетрівської ЗОШ
сайт Очеретуватівської ЗОШ
Докучаївський сайт
Дитячий центр " Колобок"
Корпорація "Агро-Овен"
Навчальні програми з усіх предметів
Магдалинівський район
Погода

Календар
«  Березень 2010  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Locations of visitors to this page

Copyright MyCorp © 2016
Безкоштовний хостинг uCoz