Нова адреса сайту школи http//olenivka.dnepredu.com - Народна пам'ять: ХХ століття
Оленівська ЗОШ I-III ст.Четвер, 08.12.2016, 02:06

Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Народна пам'ять: ХХ століття | Реєстрація | Вхід
Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Рейтинг канала 'Радио Дача'
free counters

ДОДАТОК № 1

Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти 

 Науково-дослідний відділ креативної освіти і інновацій

Лабораторія проективної педагогіки

Творча  лабораторія  становлення та розвитку шкільного

 історичного краєзнавства

Витяг з проекту

Народна пам'ять: ХХ століття

 

Напрям реалізації проекту: „ГОЛОДОМОР”

 

Предмет дослідження: події голодомору 1932-1933 рр. на Дніпропетровщині. Записи спогадів очевидців.

 

Мета: дослідити  причини, масштаби та  наслідки голодомору 1932-1933 рр. на Дніпропетровщині.

 

Завдання:

  • опитати свідків подій голодомору 1932-1933 рр.;
  • проаналізувати архівні матеріали щодо означених подій;
  • залучити учнівську  молодь до пошуку поховань жертв голодоморів; ініціювати встановлення пам’ятних знаків;
  • сприяти створенню шкільних музеїв, його розділів, формуванню музейних зібрань, організації постійно діючих експозицій про історичні події, пов’язані з голодоморами в Україні та краї;
  • висвітлити у засобах масової інформації результати дослідницької роботи

Очікувані результати : оформлення і  видання  книги „Живі голоси з  33-го”

Оформлення  та оприлюднення результатів:

·          проведення у рамках вшанування пам’яті жертв голодомору в Україні учнівських науково-практичних конференцій, "круглих столів, урочистих заходів до 75-их роковин голодомору в Україні;

·           проведення уроків пам’яті жертв голодомору в Україні у школах, лекцій і бесід на тему "Голодомор в Україні у 1932 — 1933 роках;

·         висвітлення у періодичних друкованих засобах масової інформації проведення заходів, пов’язаних з 75-ми роковинами голодомору в Україні.

ДОДАТОК № 2

 

АНКЕТА

для уродженців та жителів села Оленівка

свідків подій голодомору 1932-33 рр. в Україні

 

  1. Прізвище, ім′я, по батькові.
  2. Дата і місце народження.
  3. Скільки років Вам було в часи голодомору? Чи ходили до школи?
  4. Де ви проживали на той час (в 1932-1933 роках)?
  5. Якою була Ваша родина?
  6. Чи збереглося у Вас фото тих часів?
  7. Коли був створений колгосп у Вашому селі? Як він називався? Хто був першим головою колгоспу?
  8. У лютому 1930 р. було наказано колективізувати на осінь 1930 р. всі селянські господарства і видано декрет про «повне усуспільнення» всієї селянської худоби. Як цей декрет відбився на житті і настроях селянства? Якщо залишали мізерну кількість худоби, то кому і за яким принципом?
  9. Яке господарство мала Ваша сім′я до вступу у колгосп? Що вилучили і що залишили?
  10. Чи багато селян на добровільних засадах вступали у новостворені колгоспи? Хто, як правило, добровільно це робив?
  11. Чи можна було вийти з колгоспу? І чи поверталося при виході з колгоспу все те, що було внесено при вступі до нього?
  12. Чи існувала у Вашому населеному пункті  комісія з розкуркулення ? Кого Ви пам'ятаєте з її членів?
  13. З 1928 р. для пошуку схованого хліба почали масово залучати місцевих активістів КНС (комітету незаможніх селян), яким передавалося 25 % знайденого. Хто з місцевих активістів займався доносами на односельців? Чи існувала у Вашому населеному пункті  ініційована в 1932 році система винагороди за доноси на сусіда у вигляді премій 10-15% від знайденого зерна?
  14. Яким чином йшло вилучення у селян засобів для їх існування?
  15. Які види репресивних акцій влади існували на селі(штрафи, виселення,  блокади сіл, занесених на «чорні дошки» тощо) ?
  16. Чи існував опір селянства в часи голодомору? Які методи влади існували щодо придушення опору?
  17. Чи відомі Вам факти випадків супротиву сільського та районного керівництва хлібозаготівлі?
  18. Чи відомі вам факти прямих репресій щодо сільського керівництва? За що? (невиконання хлібозаготівельних планів, захист селянства тощо)

19.    Яким було покарання «за колоски»?

  1. Як часто з районних та обласних центрів направлялися уповноважені по вилученню хліба і продовольства у населення?
  2. Якими правами вони були наділені?
  3. Хто входив до буксирних бригад щодо виявлення прихованого хліба?
  4. Де (в яких місцях) селяни найчастіше ховали зерно, продовольство?
  5.  Чи відомі вам випадки, коли  працездатне населення в роки голодомору  полишило село і направилося на промислові підприємства в міста? Це було поодиноким чи масовим явищем?
  6. У січні 1930 р. було проголошено курс на ліквідацію куркульства як класу. Чи були в селі куркулі? Які сім'ї у Вашому населеному пункті вважали куркульськими? Чому? Кого в селі називали куркулями?
  7. Хто з них зазнав жорстких репресій? Яка їх подальша доля?
  8. Чи пускали куркулів у колгоспи?
  9. . Які масові виступи та повстання у нашому краї знаменували пік протестів селян проти колективізації? Якими були їх результати?
  10. Які акти терору проти активістів найбільш відомі у нашому краї?
  11. Якими методами здійснювалося розкуркулювання у нашому краї?
  12. Яка доля Вашої родини в ті часи? Чи всім членам Вашої родини вдалося вижити? Чим харчувались ?
  13. Чи допомагав колгосп  якимсь чином вижити в тих умовах?
  14.  Чи мали місце репресії щодо селян, які не здали хліб державі, саботували план хлібоздачі ?
  15. Відповідно до так званого в народі  «Закону про п’ять колосків» визначалося збирання колосків як розкрадання соціалістичної власності, за що даний закон передбачав покарання — розстріл з конфіскацією всього майна при тяжких обставинах і мінімум 10 років ув’язнення в усіх інших випадках. Чи були випадки покарання жителів села за зрізання колосків? Кого саме?
  16. За що засуджували людей?
    • за збір колосків на вже зораному колгоспному полі,
    • за зріз колосків на власному полі,
    • за «самоправний» помел власного хліба,
    • за розмови про те, що план хлібоздачі нереально виконати,
    • за приховування харчів.
    • Інше
  17. Скільки кілограмів  зерна залишали пересічній (простій) селянській родині для харчування протягом усього року?
  18.  Чи намагалося керівництво колгоспу, члени сільради  хоч якось врятувати ситуацію і чи клопоталися перед вищою владою  припинити вивіз зерна і борошна з села?
  19.  Чи залишали зерно в колгоспних коморах для насіннєвого фонду?
  20. Хто в селі відповідав за виконання плану хлібозаготівлі?
  21. Чи карали місцевих керівників за свідому подачу занижених даних про врожайність з метою залишити в селі якомога більше зерна?
  22.     Під виглядом хлібозаготівельної кампанії був розгорнутий небувалий терор голодом, щоб примусити тих, хто залишиться живим, безоплатно і без протестів працювати у колгоспах.
  23. Чи могли  без довідки сільської ради селяни залишати село?
  24. Чи були в селі факти трупоїдства і людоїдства?
  25. За яких обставин голод у краї припинився?
  26. Якими, на Ваш погляд,  були причини голоду 1932–1933 рр.?
  27. Хто, на Вашу думку, винен у голодоморі?
  28. Скільки приблизно населення було до 1932 року у Вашому населеному пункті?
  29. Як змінилась кількість населення після 1933 року?
  30. Якими були демографічні наслідки голоду 1932—1933 рр.? Скільки односельців, на вашу думку, померло від голоду в 1932-1933 рр.?
  31. Де ховали померлих? Яким чином?

 

                                  (Анкета розроблена учителем-методистом  історії

Оленівської СЗШ Лобановою С.В.)

 

 

 

 

 

 

 

ЛІТЕРАТУРА:

  1. Клименко Ф. Голодомор. Дніпропетровськ: ВАТ «Дніпрокнига», 2007.-с.143
  2. Білоус І. Заради істини,  ради правди…// Наше  життя.- 1993.-2 вересня.-с.2
  3. 33-й: голод. Книга- меморіал.-с.196
  4. Архів Магдалинівського  районного історико-краєзнавчого музею
  5. Народна трагедія. Документи  і  матеріали  про  голод  1932-1933  років на Дніпропетровщині.-Дніпропетровськ, ДДУ.-1993.-с.75-76
  6. Безуглий Л. Край Магдалинівський.-Д-ськ:ІМА-прес, 2005.-с124-129
  7. Магдалинівщина. Короткий нарис.- Дніпропетровськ: «Пороги», 2008.-с.386

 

 

Форма входу

Котра година?


Block title
Block content

Архів записів

Посилання на сайти
Google.com
Незалежне тестування
Інформаційний портал шкіл
МОН України
Відділ креативної освіти та інноваційного менеджменту ДОІППО
Досвід вчителів Дніпропетровщини
Чутівська ЗОШ І-ІІІ ст.
Форум директорів шкіл України
село Личкове
сайт Дмухайлівської ЗОШ
сайт Новопетрівської ЗОШ
сайт Очеретуватівської ЗОШ
Докучаївський сайт
Дитячий центр " Колобок"
Корпорація "Агро-Овен"
Навчальні програми з усіх предметів
Магдалинівський район
Погода

Календар
«  Грудень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Locations of visitors to this page

Copyright MyCorp © 2016
Безкоштовний хостинг uCoz