Нова адреса сайту школи http//olenivka.dnepredu.com - Думки директора школи вголос
Оленівська ЗОШ I-III ст.Четвер, 08.12.2016, 02:06

Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Думки директора школи вголос | Реєстрація | Вхід
Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Рейтинг канала 'Радио Дача'
free counters

Коли школа не наодинці:

неполітичні думки директора школи вголос

 

      Насамперед, хочу завірити  читачів районки, що дана стаття не є замовленою якоюсь політичною силою, так як в часі співпадає з передвиборчою кампанією. Мета – висловити вголос окремі думки, що хвилюють сьогодні пересічного директора сільської школи.

Нещодавно  прочитала Шведський  щоденник  мого колеги -  відомого  в освітянській галузі  педагога Віктора   Громового  з  Одеси,  який побував  у  місті  Оршклодсвік (на  півночі  Швеції),  в  якому  проживає  28 тис.  мешканців. Місто  має  5  критих  стадіонів і  лише один  магазин,  в  якому  продають  алкогольні напої.  Тут  люди  ведуть  здоровий  спосіб  життя. У місті  не  знають,  що  таке  кражі  та  грабежі. Тут  безпечно  жити,  є  лише  незначні проблеми  щодо бійок на  дискотеках  чи  в  барах. У місті  60 поліцейських,  які в  умовах  відсутності  злочиності, обслуговують  усю  територію. 38% місцевого  бюджету  йде на  шкільну  та  дошкільну  освіту,  30% - на  соціальний  захист  інвалідів  та людей  похилого віку,  решта  грошей  - на  культуру, спорт, благоустрій. Тривалість  життя в Швеції  зростає, тому  витрати  на другий  напрям  фінансування  теж  збільшується.

            Виникає запитання, чому соціальні програми Швеції  і нашої країни так суттєво відрізняються одна від іншої? І чи не є ця відмінність одніє з головних причин сумної статистики збільшення рівня злочинності у районі (за даними  районної прокуратури,  наведеними в одному з останніх номерів районки, від 14.11.2009 р.). Тож є над чим нам усім замислитись.

      «Світ, у якому житимуть наші діти, змінюється в чотири рази швидше, ніж наші школи» - один із улюблених моїх висловів, який орієнтує завжди на мобілізацію зусиль. Саме до такого висновку прийшли відомі американські доктори наук. Якщо цю тезу трансформувати на український грунт, то різницю між розвитком світу і розвитком сучасних сільських шкіл, на мою думку, можна автоматично збільшити як мінімум у 10 разів.

Що потрібно робити на сучасному етапі сільській  школі, щоб спростувати цю загальновідому тезу? Як забезпечити рівний доступ до якісної освіти усім учням? Які умови потрібно  створити  в школі, яка стала майже в кожному селі   соціально-культурним центром,   для розвитку здібностей, обдарувань, талантів дітей? Ці питання  виникають щодня у кожного директора школи, який турбується не тільки про сьогоднішній день, а й завбачливо створює перспективи школи майбутнього. Впевнена, якщо ці запитаня вирішувати тільки в межах школи – майбутнього у цьому навчальному закладі просто не існуватиме. Тим більше, що школи сьогодні напередодні нового освітянського реформування, і самотужки їм не вижити.

    І чи не повторимо ми невтішні наслідки  «радянського експерименту» 60-80-х рр. по укрупненню колгоспів, в результаті якого   ліквідувалися так звані "малоперспективні”  населені пункти, а відповідно закривалися й школи (для порівняння у 1967 році у Магдалинівському районі налічувалося 61 школа, у 2009 р. – 30). А, як  відомо, саме  школа в усі часи була і залишається культурно-освітнім центром на селі, запорукою збереження його поселенської мережі, а, значить,  однією  з  головних  умов  існування  сільського населеного пункту. Старше покоління пам’ятає, як у 60-70-ті роки в Україні  сформувався  своєрідний  підхід  до  розвитку  сільських поселень, який базувався на забезпеченні прискореного розвитку лише великих так званих "перспективних сіл”. На  останньому плані у  місцевого керівництва   залишалися  питання, пов’язані  з  адміністративною, освітньо-культурною    функціями  так званих неперспективних сіл.  Вони  розглядалися  лише   як  придаток  великих  колгоспів. У  розвиток  соціально  побутової  інфраструктури  невеликих  віддалених  сіл  не  вкладалося  жодної   копійки  і  в  кінцевому  підсумку  призводило  до їх  деградації або повної ліквідації. З карти  нашого району на той час зникло 13 населених пунктів.

Тому сьогодні кожна школа повинна подбати про своє майбутнє.

     В умовах державно-громадського управління педколективом Оленівської ЗОШ створено оптимальну модель школи майбутнього, яка має відтворити  стратегію розвитку цілісної системи освіти 12-річної сільської школи і буде відповідати не тільки  потребам сучасної школи, але й випереджувати їх.

      Стратегічне державно-громадське управління школою, на наш погляд, є важливою умовою функціонування сільської школи та створення її позитивного іміджу, а також  орієнтує всі суб’єкти освітнього простору на спільний пошук відповідей на наступні питання:

·        Що чекає школу в майбутньому і як його передбачити?

·        Яку школу хочуть бачити всі, хто в ній працює та навчається?

·        Які результати роботи школи на сучасному етапі  є важливими для неї в майбутньому?

·        Як визначити подальші шляхи розвитку сільської школи в умовах сучасної  невтішної   соціально-демографічної ситуації на селі?

·        Чи збережеться мережа сільських шкіл? А якщо так, то які з них матимуть право на існування?

·        Якою повинна бути система оцінювання знань учнів в школі майбутнього? Чи не потрібно відмовитися від оцінки в балах та використовувати інші методи впливу на особистість?

·        Що потрібно для того, щоб в школу прийшли працювати талановиті молоді вчителі, в першу чергу, чоловіки?

·        Як створити позитивний імідж школи та професії педагога в суспільстві?

     Даючи відповіді на ці та інші запитання в Оленівській ЗОШ І-ІІІ ст. з метою стратегічного управління сучасною школою розроблено  Концептуальну програму стратегічного розвитку школи «12 кроків назустріч дітям» на період 2007-2012 рр., метою якої є формування інноваційної особистості, здатної  вчитися щодня і впродовж усього життя, а  відтак – гідно  відповідати  на виклики  часу,  передбачає реалізацію 12 педагогічних проектів, якими охоплено всі сфери навчально-виховного процесу, а саме: «Творчий учитель – творчий учень», «Профільне навчання», «Комп′ютеризація школи», «Школа сприяння здоров′ю», «Початкова школа»,  «Становлення і розвиток виховної системи», «Інформаційно-бібліотечний центр», «Школа-сад безперервного цвітіння», «Туризм і краєзнавство», «Шкільний музей ІІІ тисячоліття», «Шкільний літній університет».  Всі проекти передбачають впровадження сучасних технологій навчання, залучення всіх суб′єктів навчально-виховного процесу (тобто учнів, батьків, учителів), а також громадськість села до їх реалізації.

   Та зупинитись у своїй статті я хочу на шкільному проекті «Школа – мій дім», бо саме він передбачає створення сприятливих умов для функціонування школи. Не маючи реальних можливостей для реалізації «шведського варіанта» вирішення  освітянських питань, ми намагаємось вирішувати дані проблеми своїм «українським варіантом». У чому ж він полягає?  У переході  сільських навчальних закладів від державно-громадського до громадсько-державного управління. Відповідь, як бачимо,  набагато простіша  і банальніша, ніж сам процес вирішення проблем школи. А їх, до речі, у директора школи  сьогодні стає все більше, і, як правило,  вирішувати в більшості випадків потрібно самостійно.

Харчування, підвіз, оздоровлення, соціальний захист дітей пільгових категорій, матеріально-технічне забезпечення, ремонт шкільних приміщень, раціональне використання енерго- та  теплопостачання - ось далеко не всі питання, які  вирішуються в рамках даного проекту спільними зусиллями відділу освіти райдержадміністрації, районної ради, сільської громади, ТОВ «Агро-Овен», батьків, школи.

Дякуючи районній держадміністрації, районній раді  та відділу освіти в школі належним чином організовано харчування дітей, а саме: за цей рік придбано холодильник, дві електроплити, зроблено капітальний ремонт водогіну,  надано матеріал і зварено поручні на порозі школи,  ворота на господарській  частині  території школи. Хочу висловити подяку зварювальній бригаді районного відділу під керівництвом Попика В.Г. за своєчасність, безвідмовність, добросовісність при виконанні зварювальних робіт протягом року.

Велика увага приділяється співпраці з місцевим  ТОВ „Агро-Овен», завдяки чому вирішено ряд шкільних проблем: організація безкоштовного підвозу учнів, транспортне забезпечення (безкоштовне) учнів та вчителів на всі районні заходи,  допомога у вирішенні питань щодо ремонту школи та благоустрою території школи (завезення піску, землі, вивіз сміття, викачування очисних каналізаційних споруд тощо). Тож особлива вдячність Президенту корпорації Заворотньому В.П., заступнику генерального директора з кадрових питань Вороні Л.К., директору головного господарства Суржку П.Г., директору ТОВ «Котовка» Дробітьку М.І., начальнику департаменту тваринництва Момоту Ю.М. та іншим головним спеціалістам.

Сьогодні  в умовах економічної нестабільності кожна школа повинна розуміти, хто у неї найбільш надійний партнер у створенні належних умов для  здобуття рівного доступу до якісної освіти. Це, звичайно, батьки. Це та категорія замовників освітніх послуг, яка найбільш зацікавлена  в результатах навчального закладу. Тому сьогодні важливо для кожної школи – це висока результативність, позитивний імідж школи, авторитет, надійність, довіра батьків до школи і до всього, що відбувається в її стінах, в тому числі  і до інноваційних процесів; взаєморозуміння і тісна співпраця всіх суб’єктів навчально-виховного процесу: учнів, учителів та батьків.

Завдяки зусиллям батьків  в цьому році проведено поточний ремонт всіх класних кімнат, коридорів та рекреацій школи, вставлено два пластикових вікна (за одне щиро дякуємо Овечку С.В. – начальнику Магдалинівського  ДАІ), замінено всі двері в класних кімнатах, зроблено частковий ремонт даху та порогу школи, удосконалено ландшафтний дизайн школи (розбито нові клумби, насаджується молодий парк), придбано матеріали для заміни каналізаційних споруд, замінено шкільну вивіску, придбано жалюзі на 4 вікна в шкільну бібліотеку тощо.

            Тож  сьогодні варто розширювати   повноваження батьківської громади у навчально-виховному процесі через  нові форми роботи та моральні стимули та заохочення.  Наприклад,  напередодні нового навчального року батьки кращих учнів школи отримали листи-подяки на виробництва, де вони працюють.

            З 2 листопада учні школи, як відомо,  перебували на додаткових канікулах у зв’язку з епідемією грипу.  На канікулярний період діти укріплювали своє здоров’я, а водночас учителі школи запропонували завдання для самопідготовки з основних предметів для учнів 2-11 класів для полегшеного сприйняття навчального матеріалу на етапі  його ущільнення. До речі,  з цими  завданнями  кожен учень школи міг ознайомитись як  у письмовому вигляді, отримавши лист-звернення класного керівника, так і через Інтернет  на сайті школи.

            А в цей час всі учителі школи разом з батьками зробили ремонт шкільної їдальні та капітальний ремонт внутрішнього туалету. Особлива вдячність за  суттєву фінансову допомогу  відділу освіти (начальнику Штефану А.Г.) та ТОВ «Агро-Овен» (Президенту корпорації Заворотньому В.П.)

            Тож на наших дітей по завершенню довготривалих вимушених канікул чекав приємний сюрприз. А найголовніше те, що вони прийдуть у школу, де  їх люблять, цінують  і поважають, де їх з нетерпінням чекають нові шкільні справи. Адже ми переконані, що школа має виховати людину з новим мисленням, здатну до творчості, ініціативи, сміливості, з яскраво вираженою, активною громадянською позицією, з почуттям обов’язку й відповідальності перед суспільством. Виконати всі ці завдання неможливо без залучення учнів до участі в управлінні шкільними справами різних видах діяльності, в яких формується особистість школяра.

             А чекатимуть їх щодня учителі  у теплій школі. І щоб школа була теплою і в прямому і в переносному значенні прийшлось докласти немало зусиль, готуючись до опалювального сезону. Реконструкція газової котельні школи  протягом літнього періоду була  одним з найважливіших об’єктів господарської  діяльності школи. Дякуючи спільним зусиллям районної держадміністрації, відділу освіти, районної ради, народному  депутату Солошенку М.П., працівникам школи та батькам реконструкція котельні вчасно завершена.

       Хочу висловити особливі слова вдячності депутату Верховної Ради України Солошенку Миколі Павловичу. Кількома роками раніше школа неодноразово відчувала його турботу. Щирі побажання шановного депутата на одному з випуксних вечорів нашої школи надовго запам’ятаються випускникам. А музичний центр, подарований Миколою Павловичем, супроводжував не одне шкільне свято та щоденні  музичні перерви, під час яких звучить класична музика. Заміна теплотраси чотири роки потому  також не обійшлася без втручання та допомоги народного депутата. Реалізація програми комп’ютеризації шкіл району проходила за активного сприяння Миколи Павловича, за що йому щиро вдячні мої колеги більше половини шкіл району. А цього року важко переоцінити вклад Солошенка М.П. у реконструкцію газової  котельні Оленівської ЗОШ.  Це забезпечення будівельним матеріалами (вогнестійка цегла та вогнестійка глина, електричний насос), на суму понад 10 тис. грн.   Побувавши влітку на прийомі у депутата в с.Котовці, приємно усвідомлювати, що ця людина, демократична не лише в манері спілкування, а й в душі, не відірвалася від нашої непростої дійсності, а живе в реальному світі, бачить і гостро відчуває проблеми сьогодення.

Ми маємо депутата, який ніколи не стоїть осторонь сьогоднішніх як економічних, так і соціальних проблем села. Микола Павлович Солошенко – справді яскрава неординарна особистість,  людина  колосальних знань і високого професіоналізму,  невичерпної  енергії та оптимізму,  рідкісної  інтуїції,  високої  духовності та людської порядності,  незборимого  життєстверджуючого  духу. Це  жива  і  діяльна,  надзвичайно  щедра  на  людське  спілкування людина, яка уміє бачити і вислухати, творити і вирішувати, готовий допогти кожному, хто потребує допомоги. Саме такі риси повинні бути притаманні кожному депутату Верховної Ради.

            А  кожна  хвилина  спілкування  з  Миколою Павловичем є  водночас  і  висвітленням проблеми, і її вирішенням, і вільною трибуною виборців  для озвучення  наболілих проблем в суспільстві, і  захоплюючою  розповіддю   і  перлиною  життєйської  мудрості.

  З перших хвилин спілкування розумієш, як гармонійно в  його  ж  душі    поєднані  багатство  і  неповторність  внутрішнього  світу.  А  наполеглива  натхненна  праця -  це  стиль його  життя. Українець-патріот, виразник  ідей, поглядів,   переконань,  почуттів  сотень  магдалинівців. Побачити проблему, знайти її вирішення, задовольнити внутрішні протиріччя, дати впевненість у завтрашньому дні – складові успіху депутата.  Людина слова, бо дотримання взятих на себе обов’язків перед виборцями, чесність та відкритість – запорука успіху, головна умова його безаперечного авторитету та багаторічного перебування на посаді депутата Верховної Ради.

Після зустрічі з депутатом, переконана, що розвиток села в цілому, і освіти зокрема, є пріоритетними напрямками діяльності народного депутата  від Партії регіонів Солошенка М.П.

Сьогодні сучасній сільській школі дуже важливо відчувати, що вона не залишилася сам на сам зі своїми проблемами. Я особисто завдячую всім, хто робить все можливе, аби кожна дитина відчула себе потрібною, отримала можливість реалізувати свої здібності, мала в серці впевненість у своєму майбутньому та віру в добро.

Тож давайте уже  сьогодні  будемо закладати  фундамент для майбутнього, а головне –  разом, серйозно, масштабно і надовго. І хай кожен, хто прочитає цю статтю, спобує дати  відповідь на запитання: а що я особисто зробив для своєї дитини, своєї школи, свого села? Бажаю усім здоров’я, терпіння, згуртованості та єдності, невичерпних сил для відродження села та збереження сільських шкіл.

 

 Лобанова С.В.,

 директор Оленівської ЗОШ І-ІІІ ст.

Форма входу

Котра година?


Block title
Block content

Архів записів

Посилання на сайти
Google.com
Незалежне тестування
Інформаційний портал шкіл
МОН України
Відділ креативної освіти та інноваційного менеджменту ДОІППО
Досвід вчителів Дніпропетровщини
Чутівська ЗОШ І-ІІІ ст.
Форум директорів шкіл України
село Личкове
сайт Дмухайлівської ЗОШ
сайт Новопетрівської ЗОШ
сайт Очеретуватівської ЗОШ
Докучаївський сайт
Дитячий центр " Колобок"
Корпорація "Агро-Овен"
Навчальні програми з усіх предметів
Магдалинівський район
Погода

Календар
«  Грудень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Locations of visitors to this page

Copyright MyCorp © 2016
Безкоштовний хостинг uCoz